fallback

Примката на финансовия недостиг в НКЖИ се затяга

Капиталовата субсидия за дружеството ще се намалява с по около 30 млн. лева всяка година заради държавен заем за европроектите

16:26 | 13.04.16 г. 2

Националната компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) ще финансира европейските проекти по линия на новата оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. със заем от Министерството на финансите. Това стана ясно по време на блиц контрола с министъра на транспорта Ивайло Московски в парламентарната комисия по транспорта.

Заемът в момента се усвоява, обясни Московски пред журналисти след края на комисията. Става въпрос за малко над 200 млн. лева. Срокът за връщането на заема е пет години, като ще се намалява с по около 30 млн. лева капиталовия трансфер към компанията, обясни Московски. Това ще наложи и намаление на разходите на дружеството.

Още в края на миналата година транспортният министър предупреди, че има недостиг на средства в НКЖИ за осъществяване на европейските проекти. Като дружество, което има собствени приходи от таксите, които събира за ползването на инфраструктурата, то трябва да съфинансира ремонтите по жп инфраструктурата с 40%, а не с 20%, каквото е съфинансирането за проектите за пътища.

В отговор на въпрос на депутата от АБВ Петър Кадиев Московски посочи, че за момента няма бюджет за модернизиране на неохраняемите прелези, на които в последните години стават катастрофи заради нерегламентирано преминаване на водачите на автомобили.

По думите на Московски за НКЖИ ще става все по-трудно да отделя пари за тези прелези заради връщането на държавния заем. Той изрази надежда обаче от вътрешни бюджетни резерви тази година да се намерят 6-7 млн. лева за неохраняемите прелези.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:31 | 12.09.22 г.
fallback